Instellen van e‑mailhandtekeningen in Outlook – Office 365
Heb je een handtekening aangemaakt via Estampida? Vergeet deze dan niet in te stellen in jouw e‑mailprogramma. In dit artikel lees je hoe je jouw e‑mailhandtekening kunt instellen in Outlook. Heb je een Windows-computer en maak je gebruik van Office 365? Dan is de kans groot dat je met Outlook werkt voor het ontvangen en versturen van je e‑mails. En dus ook voor het instellen van je e‑mailhandtekening.
In de volgende stappen lees je hoe je een e‑mailhandtekening kunt instellen in Outlook.
Benodigde tijd: 10 minuten
- Start Outlook op
- Open de instellingen voor handtekeningen
Ga linksboven naar
Bestand
en klik vervolgens opOpties
. Ga dan naarE‑mail
en klik opHandtekeningen
. - Maak een nieuwe e‑mailhandtekening aan
Klik ik het overzichtsvenster van alle handtekeningen op
Nieuw
. - Geef de nieuwe handtekening een naam
Voer een herkenbare naam in. Zo kun je de handtekening altijd makkelijk terugvinden. Dit is vooral handig wanneer je meerdere handtekeningen instelt.
- Sla de handtekening op
Klik op de knop
Opslaan
en keer terug naar je e‑mailinstellingen. - Open de bestandslocatie van de handtekening
Klik in de e‑mailinstellingen opnieuw op de knop
Handtekeningen
, maar houd dit keer de Ctrl-toets ingedrukt. - Open de handtekening in Kladblok
Selecteer het HTML-bestand met de naam die je in stap 4 hebt gekozen en open dit in Kladblok. Let op: er staan drie bestanden met de naam, maar er is maar één HTML-bestand.
- Maak het bestand leeg
Selecteer alles met
CTRL + A
en verwijder de inhoud vervolgens metBackspace
ofDelete
. - Open je Estampida-handtekening
Je kunt de handtekening openen in Kladblok.
- Kopieer en plak je handtekening
Kopieer je door Estampida gegenereerde handtekening en plak deze in het HTML-bestand dat je zojuist hebt leeggemaakt. Sla het bestand vervolgens op.
- Stel in bij welke e‑mails de handtekening moet verschijnen
Ga terug naar je e‑mailinstellingen in Outlook en open je gewenste handtekening. Hier kun je instellen bij welke e‑mails je nieuwe handtekening moet worden getoond: nieuwe e‑mails, antwoorden en doorgestuurde berichten of allebei de soorten e‑mails.
- Sla de handtekening op
Klik op
OK
om het venster te sluiten en de handtekening op te slaan.
Heb je alle stappen gevolgd? Dan heb jij jouw nieuwe e‑mailhandtekening ingesteld in Outlook. Wanneer je een nieuwe e‑mail opstelt, kun je meteen een voorbeeld van de e‑mailhandtekening zien. Op deze manier kun je meteen controleren of de handtekening goed werkt. Werkt alles? Gefeliciteerd, dan verschijnt er voortaan automatisch een mooie en professionele handtekening onder jouw e‑mails.