TipsTipsTipsTipsTipsTips

Instellen van e‑mail­handtekeningen in Outlook – Office 365

Heb je een handtekening aangemaakt via Estampida? Vergeet deze dan niet in te stellen in jouw e‑mailprogramma. In dit artikel lees je hoe je jouw e‑mailhandtekening kunt instellen in Outlook. Heb je een Windows-computer en maak je gebruik van Office 365? Dan is de kans groot dat je met Outlook werkt voor het ontvangen en versturen van je e‑mails. En dus ook voor het instellen van je e‑mailhandtekening. 

In de volgende stappen lees je hoe je een e‑mailhandtekening kunt instellen in Outlook.

Benodigde tijd: 10 minuten

  1. Start Outlook op

  2. Open de instellingen voor handtekeningen

    Ga linksboven naar Bestand en klik vervolgens op Opties. Ga dan naar E‑mail en klik op Handtekeningen.Outlook Office 365 instellingen

  3. Maak een nieuwe e‑mailhandtekening aan

    Klik ik het overzichtsvenster van alle handtekeningen op Nieuw.Outlook Office 365 e-mailhandtekening instellen

  4. Geef de nieuwe handtekening een naam

    Voer een herkenbare naam in. Zo kun je de handtekening altijd makkelijk terugvinden. Dit is vooral handig wanneer je meerdere handtekeningen instelt.

  5. Sla de handtekening op

    Klik op de knop Opslaan en keer terug naar je e‑mailinstellingen.

  6. Open de bestandslocatie van de handtekening

    Klik in de e‑mailinstellingen opnieuw op de knop Handtekeningen, maar houd dit keer de Ctrl-toets ingedrukt.

  7. Open de handtekening in Kladblok

    Selecteer het HTML-bestand met de naam die je in stap 4 hebt gekozen en open dit in Kladblok. Let op: er staan drie bestanden met de naam, maar er is maar één HTML-bestand.Outlook Office 365 e-mailhandtekeningen mapje in verkenner

  8. Maak het bestand leeg

    Selecteer alles met CTRL + A en verwijder de inhoud vervolgens met Backspace of Delete.

  9. Open je Estampida-handtekening

    Je kunt de handtekening openen in Kladblok.

  10. Kopieer en plak je handtekening

    Kopieer je door Estampida gegenereerde handtekening en plak deze in het HTML-bestand dat je zojuist hebt leeggemaakt. Sla het bestand vervolgens op.

  11. Stel in bij welke e‑mails de handtekening moet verschijnen

    Ga terug naar je e‑mailinstellingen in Outlook en open je gewenste handtekening. Hier kun je instellen bij welke e‑mails je nieuwe handtekening moet worden getoond: nieuwe e‑mails, antwoorden en doorgestuurde berichten of allebei de soorten e‑mails.Outlook Office 365 e-mailhandtekening instellen resultaat

  12. Sla de handtekening op

    Klik op OK om het venster te sluiten en de handtekening op te slaan.

Heb je alle stappen gevolgd? Dan heb jij jouw nieuwe e‑mailhandtekening ingesteld in Outlook. Wanneer je een nieuwe e‑mail opstelt, kun je meteen een voorbeeld van de e‑mailhandtekening zien. Op deze manier kun je meteen controleren of de handtekening goed werkt. Werkt alles? Gefeliciteerd, dan verschijnt er voortaan automatisch een mooie en professionele handtekening onder jouw e‑mails.

Heeft dit artikel je geholpen?

Goed om te horen!
Dank voor je beoordeling

Dank voor de feedback.
Sorry dat we je niet konden helpen!

E‑mail-handtekeningen van je organisatie recht trekken?

Met Estampida doe je dit in no-time. Met Estampida geef je iedereen in je organisatie dezelfde handtekening, snel en eenvoudig.